Gamle Loftesnesbrui vert tatt ned red Ulstein Verft Jostein Sørnes

Heavy lift-området deltek i vegprosjektet Loftesnesbrui

Statens vegvesen sitt prosjekt ‘Loftesnesbrui’ i Sogndal kommune er eit omfattande prosjekt der ei ny bru erstattar ei eldre bru, og vegsystemet vert lagt om. K.A. Aurstad og PORR Norge har hovudentreprisa. Kranarbeidet og nedtakinga av gamlebrua var det Ulstein Verft som utførte.

Publisert
15 januar 2018
Del
  • Siste bruseksjon på om lag 430 tonn red Ulstein Verft Jostein Sørnes
  • The new Loftesnes bridge and the remaining part of the old bridge being taken down by Ulstein Verft.
  • The final part of the old Loftesnes bridge being taken down by the Ulstein mobile crane.
  • The Terex Crane completely dissambled to pass underneath the new Loftesnes bridge.
  • The dissambled crane on the barge passing underneath the new Loftesnes bridge.

Gamlebrua over Loftenessundet vart bygd i 1958. Den klinka brua stod på trepålar, og var altfor smal for dagens standard. Ulstein Verft si serviceavdeling fekk arbeidet med nedmonteringa av brua.

- Riving av brua skal vera ein grei jobb å utføra, men det må utførast varsamt der den gamle brua kjem inn mot den nye, fortalde prosjektleiar i Statens vegvesen, Gunnar Solbakken, før rivinga tok til.

Då den nye brua opna 30. november 2017, kunne rivinga av den gamle ta til. Tungløftsavdelinga til Ulstein stilte med ein lekter, multiwheeler og ei stor mobilkran.

- Brua vart kutta opp i mindre delar på opp til 120 tonn, som vi plukka ned med krana og løfta på land. Fundamenta i sjøen vart også fjerna. Mobilkrana vår kan løfte opp til 400 tonn når den står på lekteren, så dette var eit heilt greitt oppdrag for oss, seier Jostein Sørnes, som er ansvarleg for tungløftsarbeidet i Ulstein Verft.

- Største utfordringa var seglingshøgda på nye Loftesnesbrua. Når vi reiser med lekteren er krana vår nedmontert, likevel er seglingshøgda vår 21 meter, medan seglingshøgda under brua er 10 meter. Vi måtte difor demontere heile krana fullstendig, og då greidde vi å passere under brua utan vanskar.

- Fem mann frå Ulstein var i arbeid med dette oppdraget i om lag ein månad, eit stort oppdrag som omfatta heile avdelinga. Det stoppar ikkje med dette: - Oppdraga våre er etterspurte. Vi returnerte frå Sogndal denne veka, og skal no rett vidare på neste oppdrag. Vi opererer langs heile kysten av Noreg, og kan også gjere arbeid i utlandet.

Siste nytt

Yno 317 Nexans Electra in dock hall partly painted ULS 03508 DJI 20250919133134 0044 D
Artikkel

Bak kulissane: Slik vert kabelleggingsskipet Nexans Electra bygd

Skipsbyggingsprosjektet Nexans Electra nærmar seg sluttfasen i dokka før det omfattande arbeidet held fram ved kai fram mot prøvetur våren 2026. Korleis organiserer ein arbeidet for hundrevis av arbeidarar, underselskap og leverandørar i mange månader for å få prosjektet ferdig på tid og på budsjett? Bli med på reisa saman med prosjektleiar Runar Toftesund ved Ulstein Verft.

Blue Ctrl personnel testing one of the operation stations
Oppdatering

Ny dagleg leiar i Blue Ctrl

Det Ålesund-baserte selskapet Blue Ctrl gjer strategiske endringar i leiinga for å styrke selskapet sin vidare vekst og posisjon i den maritime teknologinæringa. Den 1. november startar Marielle Furnes Mannseth som dagleg leiar i selskapet. 

Greg Mortimer's X-BOW cutting the seas, photo: Scott Portelli/Aurora Expeditions.
Artikkel

Aurora Expeditions: Set ein ny standard for ekspedisjonscruse med X-BOW-design

Aurora Expeditions tok i bruk sitt tredje ekspedisjonscruiseskip med X-BOW – Douglas Mawson – i september 2025. – Mange av gjestene våre har reist med andre ekspedisjonsskip før og merkar straks forskjellen. Anten det er betre søvn, mindre vibrasjonar når dei lyttar til foredrag, eller meir tid i områda ein besøker – designet forbetrar opplevinga, seier Katie Malone, marknadsdirektør i Aurora Expeditions når ho skal forklare X-BOW.